Terapia wisceralna to metoda pracy na narządach wewnętrznych wykorzystywana w osteopatii oraz fizjoterapii w celu poprawy funkcjonowania narządów znajdujących się w obrębie jamy brzucha i klatki piersiowej. Polega na poprawie ruchomości oraz przywróceniu prawidłowego napięcia tkanek , zwiększając tym samym przepływ krwi i limfy.

Za pomocą odpowiednich technik zmniejsza się lub całkowicie likwiduje różne dolegliwości układu pokarmowego, moczowo-płciowego oraz narządu ruchu. Przeciążony i napięty organ będzie wpływał na napięcie mięśni i może determinować bóle w kręgosłupie czy stawach. Praca manualna w obrębie narządów uwalnia je z napięć i przywraca prawidłowy stan. Zdrowy system trzewny równa się zdrowy organizm i świetne samopoczucie. Trzewia nazywane są naszym drugim mózgiem, dlatego warto dbać o ich prawidłowe funkcjonowanie.

Terapia wisceralna

Zaburzenia lub napięcia powstałe w narządach mają ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego ciała.
Poprzez odruchy trzewno-somatyczne oraz liczne połączenia powięziowe i nerwowe możemy skutecznie i efektywnie wpływać na zmianę napięcia i ukrwienia w obrębie kręgosłupa i stawów obwodowych.

Co można leczyć za pomocą terapii wisceralnej ?
Problemy ortopedyczne:
• problemy kręgosłupa (bóle, przepukliny, nerwobóle, dyskopatie, zwyrodnienia)
• dolegliwości czaszki, bóle głowy
• bóle pleców różnego pochodzenia (przeciążeniowe, stresowe)
• stany zwyrodnieniowe stawów
• stany pourazowe

Problemy narządów wewnętrznych:
• zespół drażliwego jelita, nerwice żołądka itp.
• bóle menstruacyjne
• zaparcia

Urazy sportowe:
• technika wspomagająca leczenie wielu urazów i przeciążeń
• przyspiesza regeneracje całego ciała i wpływa na lepszą prace układu mięśniowo-więzadłowego

Umów się na wizytę Tel. 889-324-575